انواع ریموت کنترل تلویزیون توسط برندهای مختلف ساخته شده است. دلیل تنوع بالا در ساخت ریموت کنترل این است که هر برند به صورت جداگانه قابلیت‌های انحصاری برای محصولات خود در نظر گرفته است. کلیه تلویزیون‌های موجود در بازار دارای ریموت کنترل برای مدیریت کردن تلویزیون از فاصله دور هستند. کنترل تلویزیون شامل دکمه‌هایی است که با فشار دادن هر کدام از آنها، از فاصله دور، دستوری به تلویزیون داده می‌شود که بلافاصله اجرا می‌گردد. کلیه تلویزیون ها در جعبه خود کنترل به همراه دارند. کنترلی که همراه کلیه مدل‌های تلویزیون است کنترل معمولی می‌باشد. اما با پیشرفت امکانات تلویزیون ها و هوشمند شدن آنها کنترل های هوشمند به تلویزیون ها اضافه شدند.

نکته: این کنترل‌ ها با عناوین مختلفی نظیر مجیک کنترل، کنترل جادویی، کنترل ماوسی و کنترل هوشمند شناخته می شوند.

معرفی کنترل تلویزیون های مختلف + امکانات

کنترل معمولی (استاندارد) چیست؟کنترل‌ هوشمند (مجیک کنترل) چیست؟6 ویژگی مهم و کاربردی ریموت های هوشمند:کاربرد دکمه‌های کنترل‌ هوشمند (مجیک کنترل) و محل قرارگیری آن‌ها در انواع ریموت کنترل تلویزیوننحوه وصل کردن انواع ریموت کنترل به تلویزیونتعمیر انواع ریموت کنترل تلویزیون چگونه است؟باتری کنترل‌ هوشمند تلویزیون چقدر دوام دارد؟کدام تلویزیون‌ها کنترل هوشمند دارند؟نتیجه‌گیری

کنترل معمولی (استاندارد) چیست؟

کنترل‌های معمولی که با عنوان کنترل استاندارد نیز شناخته می‌شوند دارای چندین دکمه با کاربردهای تعویض کانال و دکمه های جهت دار و اعداد هستند. این کنترل‌ ها نیازهای اولیه کاربران را برای استفاده از تلویزیون برآورده می‌کنند. اما قابلیت‌های ساده‌ای دارند و یک سری از ویژگی‌ها مانند (اسکرول کردن، دستیار صوتی، ضبط برنامه و ….) را پشتیبانی نمی‌کنند. این کنترل‌ها به دلیل ساده بودن و امکانات محدود، مصرف باتری کم‌تری دارند.

کنترل‌ هوشمند (مجیک کنترل) چیست؟

با پیشرفت تلویزیون ها و امکانات و قابلیت‌هایی که دارند ریموت کنترل‌ های آنها نیز ارتقا یافتند. شکل ظاهری آنها، تعداد دکمه‌ها، آپشن‌ها و امکانات این کنترل‌ها نسبت به کنترل‌های معمولی تغییر داده شد.

6 ویژگی مهم و کاربردی ریموت های هوشمند:

  1. اندازه کنترل در مقایسه با نمونه‌های استاندارد کوچکتر است
  2. طراحی ریموت کنترل بسیار خوش دست می‌باشد
  3. وزن کم‌تر نسبت به ریموت‌های معمولی
  4.  امکان دسترسی به قابلیت‌های ویژه‌‌ نظیر: دستیار صوتی و…
  5. مجهز بودن به میکروفون (در نمونه‌های مجهز به دستیار صوتی)
  6. مجهز بودن به کلید ماوسی برای اسکرول کردن

توضیحات دقیق: در تلویزیون‌های هوشمند جدید نشانگر کنترل هوشمند نمایش داده می‌شود و می‌توان به راحتی از کنترل هوشمند آن برای وب گردی و استفاده از مرورگر بهره برد. همچنین از دیگر قابلیت‌های قابل توجه ریموت کنترل هوشمند داشتن غلطک ماوس است. از غلطک ماوس مانند ماوس کامپیوتر می‌توان برای اسکرول کردن روی صفحه و علامت گذاری و کلیک کردن استفاده کرد.

ریموت هوشمند ال جی

کاربرد دکمه‌های کنترل‌ هوشمند (مجیک کنترل) و محل قرارگیری آن‌ها در انواع ریموت کنترل تلویزیون

در بالای کنترل دکمه خاموش و روشن قرار دارد. پایین‌تر از این دکمه اعداد قرار دارند که برای تعویض کانال به صورت عدد و وارد کردن اعداد و حروف در زمان وب گردی استفاده کرد. در کنترل کنترل‌ هوشمند (مجیک کنترل) هم مانند کنترل‌های دیگر از دکمه‌های جهت نما می‌توانید استفاده کنید.  در قسمت پایین اعداد دکمه‌های جهت نمای صدا (برای کم و زیاد کردن ولوم) و تعویض کانال وجود دارد. دکمه میکروفون هم که برای استفاده مدیریت تلویزیون به صورت صوتی روی کنترل جای گذاری شده است. از دکمه میکروفون در کنترل جادویی برای دسترسی به برنامه‌های کنترل صوتی مانند Bixby و گوگل اسیستنت استفاده می‌شود. در قسمت پایینی کنترل، بسته به مدل آن، دکمه‌های Back و ورودی‌ها، ضبط برنامه و دکمه‌های پخش موزیک و متوقف کردن آن و همچنین netflix  و برنامه هایی از این قبیل است.

نحوه وصل کردن انواع ریموت کنترل به تلویزیون

کنترل‌ های هوشمند (مجیک کنترل) به صورت پیش فرض در استفاده اولیه با تلویزیون ست نیستند. برای متصل کردن کنترل هوشمند به تلویزیون لازم است از این روش استفاده کنید:

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. مدت 20 ثانیه صبر کنید تا تلویزیون راه اندازی شود.
  3. کنترل را روبروی تلویزیون بگیرید و دکمه OK را فشار دهید.
  4. اگر از این طریق انجام نشد از گرفتن همزمان دکمه Back+Home استفاده کنید.
  5. از این طریق جفت سازی انجام می‌شود و پیام تایید از طریق تلویزیون نمایش داده می‌شود.

نکته: اگر عملیات موفقیت آمیز نبود تلویزیون را خاموش کرده دوباره روشن کنید و مراحل را انجام دهید. فقط لازم است قبل از شروع انجام به کار مراحل دکمه EXIT را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و کنترل ثبت شده را لغو کنید و دوباره اقدام به انجام مراحل مچ کردن کنید. امکان دارد کنترل شما از حالت مچ بودن با تلویزیون خارج شود. در این صورت قابلیت اسکرول از طریق موس  کنترل از کار می‌افتد اما همه دکمه‌های کنترل کار خود را انجام می‌دهند. در این صورت شما همان مراحل ثبت مجدد و مچ کردن کنترل و تلویزیون را باید انجام دهید.(لازم به ذکر است که توضیحات و راهنمایی های ذکر شده بیشتر در مورد کنترل های هوشمند ال جی است)

ریموت هوشمند سامسونگ

تعمیر انواع ریموت کنترل تلویزیون چگونه است؟

در صورتی که کنترل تلویزیون شما از کار افتاد و با هیچ کدام از روش های مچ کردن نتوانستید مشکل آن را حل کنید لازم است که کنترل باز و تعمیر شود. حتی الامکان سعی کنید این کار را به تکنسین یا تعمیرکار بسپارید. در غیر این صورت می‌توانید کنترل را با دقت تمام باز کرده و از پد الکلی و باد سشوار برای پاک کردن گرد و غبار داخل کنترل استفاده کنید. با استفاده از این روش به احتمال زیاد مشکل کنترل رفع خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در کنار کنترل هوشمند یک کنترل معمولی برای تلویزیون خود تهیه کنید تا در زمان هایی که نیاز به کنترل جادویی ندارید از آن استفاده کنید.

باتری کنترل‌ هوشمند تلویزیون چقدر دوام دارد؟

کنترل جادویی اطلاعات را به وسیله ارتباط رادیویی به تلویزیون انتقال می‌دهند. این امر باعث می‌شود که باتری این کنترل‌ها زودتر از انتظار تمام شوند. استفاده هایی نظیر کنترل صوتی یا تایپ کردن در مواقع وبگردی می‌تواند عمر باتری کنترل را کم کند. در این مورد کنترل‌های معمولی امتیازی بالاتر از کنترل‌های هوشمند دارند و باتری آنها مدت زمان بیشتری عمر می‌کند. در مورد کنترل جادویی پیشنهاد می‌شود که از باتری های شارژی استفاده شود تا نیاز به تعویض باتری نداشته باشید. زمانی که شارژ باتری ها تمام شدند می‌توانید همان باتری ها را شارژ کرده و دوباره استفاده کنید.

نکته: البته در برخی تلویزیون‌های بالارده سامسونگ شاهد استفاده از باتری‌های خورشیدی هستیم. به کمک این نوع باتری ریموت بدون نیاز به شارژ مجدد همیشه از انرژی لازم برای استفاده برخوردار است.

باتری خورشیدی ریموت سامسونگ

کدام تلویزیون‌ها کنترل هوشمند دارند؟

اگر کنترل هوشمند تلویزیون شما گم یا خراب شده و نیاز به خرید کنترل هوشمند جدید دارید یا اینکه برای تلویزیونی که قابلیت مچ شدن با کنترل هوشمند دارد تصمیم دارید کنترل تهیه کنید، لازم است که سال ساخت تلویزیون خود را مد نظر داشته باشد. چون کنترل‌های سال‌های مختلف، با تلویزیون‌های تمامی سال‌ها مچ نمی‌شوند و لازم است به این موضوع حتما در زمان خرید دقت کنید. به عنوان مثال کنترل‌ های سال 2019 و پایین‌تر با تلویزیون‌ های سال 2020 و بالاتر ست نمی‌شوند و برای تلویزیون‌ های سال 2020 به بالا باید از کنترل‌ های تولید 2020 استفاده کنید.

قیمت و خرید تلویزیون اولد 4K ال جی مدل C1
  • نوع پنل: OLED
  • کیفیت تصویر: 4K
  • توان صوتی: 40 وات
  • پورت USB: سه عدد
  • پورت HDMI: چهار عدد
  • سیستم عامل: WEB OS
  • نرخ نوسازی تصویر: 120 هرتز
  • پردازشگر: α9 Gen 4 AI Processor 4K
قیمت و خرید تلویزیون اولد 4K ال جی مدل C1
قیمت و خرید تلویزیون اولد 4K ال جی مدل C2
  • نوع پنل: OLED
  • کیفیت تصویر: 4K
  • توان صوتی: 40 وات
  • پورت USB: سه عدد
  • پورت HDMI: چهار عدد
  • سیستم عامل: WEB OS
  • نرخ نوسازی تصویر: 120 هرتز
  • پردازشگر: α9 Gen 4 AI Processor 4K
قیمت و خرید تلویزیون اولد 4K ال جی مدل C2

نتیجه‌گیری

تلویزیون‌های هوشمند قابلیت‌های پیشرفته و به روزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. استفاده آسان و سریع از کلیه این امکانات از طریق کنترل‌ های هوشمند فراهم می‌شود. با استفاده درست از این کنترل‌ ها می‌توانید از دنیای تکنولوژی و پیشرفته تلویزیون‌های اسمارت و هوشمند لذت ببرید. در صورتی که در مورد کنترل‌ های هوشمند سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان کالا ویترین در میان بگذارید. یا در این صفحه نظرات و سوالات خود را بیان کنید تا به شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

هر کدام از پورت های ورودی و خروجی تلویزیون چه کاربردی دارند؟
خانم صداقت
خانم صداقتکارشناس فروش
خانم رحیمی
خانم رحیمیکارشناس فروش
خانم حسینی
خانم حسینیکارشناس فروش
آقای کریمیان
آقای کریمیانکارشناس فروش
تماس با ما