سیستم عامل WebOS میزبان تلویزیون های ال جی است تا بهترین خدمات را به کاربران  ارائه دهد.اگر تلویزیونی خریداری کرده‌اید که این سیستم عامل است و می‌خواهید فوت و فن‌های مربوط به امکانات جذاب آن را بلد باشید این مقاله به خوبی می‌تواند به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ دهد.

سیستم عامل WebOS و هر آنچه که باید بدانید

تاریخچه وب‌ او‌ اس WebOSسهم سیستم عامل های مختلف از بازار تلویزیون وب او اس (WebOS) بهتر است یا آندروید؟بهترین سیستم عامل تلویزیون کدام است؟مقایسه سیستم عامل WebOS با تایزن؟معرفی انواع نسخه های سیستم عامل وب او اس (WebOS)تلویزیون ال‌ جی با سیستم عامل وب او اس نسخه 2.0نسخه 3.0 این سیستم عاملWebOS نسخه 3.5WebOS نسخه 5.0سیستم عامل WebOS نسخه 6.0چگونه نسخه سیستم عامل تلویزیون خود را مشخص کنیم؟نصب فیلترشکن برای سیستم عامل WebOS چگونه است؟دانلود نرم افزار بر روی سیستم عامل WebOS چگونه است؟قیمت تلویزیون ال جی WebOS چقدر است؟نتیجه‌گیری

تاریخچه وب‌ او‌ اس WebOS

سیستم عامل WebOS در سال 2009 در شرکت پالم طراحی شد. در سال 2010 همکاری شرکت پالم و HP باعث شد تا این سیستم عامل در چند مدل از گوشی و تبلت‌های شرکت HP بر پایه هسته لینوکس پیاده شود. تا اینکه در سال 2013 شرکت ال جی سیستم عامل لینوکس را از شرکت HP خریداری کرد و روی تلویزیون‌های شرکت ال جی راه اندازی کردند. تلویزیون‌های ال‌ جی دارای فروشگاه محتوا هستند که در این قسمت تمامی امکانات و دسترسی‌های تلویزیون به برنامه‌ها به صورت کاملا شکیل و جذابی ارائه داده شده است. استفاده از این آپشن‌ها و امکانات با بهره‌گیری از سیستم عامل WebOS بسیار آسان است.

وب او اس یا اندروید

سهم سیستم عامل های مختلف از بازار تلویزیون

تلویزوین های برند های مختلف دارای سیستم عامل های متفاوتی هستند که برخی از آنها اختصاصی می باشند. در این بین WebOs ( مخصوص تلویزیون های ال جی )، تایزن ( سیستم عامل اختصاصی سامسونگ ) و آندروید از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و سهم بیشتری از بازار را نیز به خود اختصاص داده اند. سهم بازار برخی از سیستم عامل ها به صورت زیر می باشد.

  • تایزن : با بیشترین سهم از بازار حدود 22 درصد از کل تلویزیون های جهان، که به دلیل اختصاصی بودن سیستم عامل، همه آنها سامسونگ نیز می باشند، دارای تایزن هستند.
  • WebOS : مقدار 14 درصد کل تلویزیون های جهان که همگی برند ال جی می باشند
  • آندروید : 10 درصد از کل نمایشگر های موجود در بازار
  • سایرسیستم عامل ها : 54 درصد که شامل حدود 20 سیستم عامل مختلف، از برند های مختلف تولید کننده تلویزیون و توسعه دهنده نرم افزار می شود

 وب او اس (WebOS) بهتر است یا آندروید؟

سیستم عامل اندروید در واقع جانشین google tv است. زمانی که android tv راه اندازی شد کلیه نوآوری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی به فضای آن منتقل شدند. اندروید مختص به شرکت سونی و فیلیپس و هایسنس، تی سی ال و شیائومی است. سیستم عامل اندروید از رابط گرافیکی با کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین دسترسی‌ها و اتصال به گوشی در تلویزیون‌های با سیستم عامل اندروید بسیار آسان است و نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد. منوی برنامه‌های سیستم عامل اندروید از بالا به پایین و عمودی است. از نظر سهولت کار با این سیستم عامل‌ها، تایزن و وب او اس از امتیاز بالاتری برخوردار هستند و کار با این سیستم عامل‌ها آسان‌تر است.

4 برتری مهم در سیستم عامل WebOS در مقایسه با سیستم عامل اندروید:

  1. در سیستم عامل وب او اس نوار منو به صورت افقی و در پایین صفحه قرارگرفته است به صورتی که قسمت زیادی از صفحه نمایش را اشغال نمی‌کند و کار با این منو بسیار ساده و آسان است.
  2.  سرعت لود صفحات مختلف یا همان بارگذاری صفحه در سیستم عامل WebOS سریع‌تر است.
  3. در دسترسی به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید جزو اولین‌ها به حساب می‌آید و می‌توان گفت در نسخه‌های سال 2020 به بعد امکان نصب اغلب اپلیکیشن‌های کاربردی را دارد.
  4.  قیمت تلویزیون های مجهز به سیستم عامل وب او اس کمتر از سیستم عامل های اندروید است.(در رده مشابه)
یک برتری مهم سیستم عامل اندروید
  • تلویزیون های اندرویدی با وجود تحریم‌های ایران همچنان از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. یعنی هم دستیار صوتی های به کار رفته در تلویزیون های اندرویدی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند هم می‌توان زبان منوهای موجود را به فارسی تغییر داد.

بهترین سیستم عامل تلویزیون کدام است؟

 به طور کلی نمی‌توان هیچ کدام از سیستم عامل‌ها را بر دیگری ترجیح داد. ملاک انتخاب تلویزیون با سیستم عامل‌های مختلف را، اولویت‌ها و نیاز خریدار تعیین می‌کند. اما اگر از کار کردن با ابزارهای ساده و مینیمال خوشتان می آید احتمالا سیستم عامل WebOS می‌تواند به خوبی شما را راضی کند. چون در عین حال که امکانات وسیعی دارد امکان دسترسی سریع به برنامه‌ها را را فراهم کرده است.

سیستم عامل تایزن

مقایسه سیستم عامل WebOS با تایزن؟

سیستم عامل تایزن در حال حاضر به طور اختصاصی در تلویزیون‌های سامسونگ بر پایه لینوکس راه اندازی شده است. در سیستم عامل تایزن به مانند سیستم عامل وب او اس منوی برنامه‌ها به صورت افقی در پایین صفحه نمایشگر قرار می گیرد. همچنین سیستم عامل تایزن از دستیار مجازی الکسا، بیسکبی و گوگل اسیستنت بهره می‌گیرد.

کیفیت طراحی در سیستم عامل تایزن بسیار قابل توجه است و توانسته در آپدیت‌های جدید خود امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را فراهم کند. در مقابل، سیستم عامل وب او اس نیز از لحاظ نمایش و شکل قرارگیری منو به شیوه کار سیستم عامل تایزن نزدیک می‌باشد اما به طور کلی قابلیت‌ها و توانایی‌های سیستم عامل WebOS نسبت به تایزن می‌تواند بالاتر باشد. همچنین در این سیستم عامل ال‌ جی سازگاری قابل توجهی با ریموت کنترلی که شرکت ال‌ جی به صورت هوشمند طراحی کرده است وجود دارد.

نسخه های سیستم عامل وب او اس

معرفی انواع نسخه های سیستم عامل وب او اس (WebOS)

تلویزیون ال‌ جی با سیستم عامل وب او اس نسخه 2.0

با پیاده شدن WebOS نسخه 2.0 بر روی تلویزیون های شرکت ال جی کار با آنها بسیار آسان شد. نسخه 2.0 این سیستم عامل از لحاظ طراحی به دلیل استفاده از نوارهای رنگی کد گذاری شده زیبایی خاصی دارد.

  • پاسخگویی سریع: در صفحه اصلی این نسخه روی هر کدام از پوشه‌ها کلیک کنید بلافاصله باز می‌شود و پاسخگویی بسیار سریع است. اگر به طرف چپ حرکت کنید منابعی که قبلا باز کرده‌اید به شما نشان داده می‌شود. و اگر به سمت راست حرکت کنید لیست میانبرهای سیستم برای شما نمایش داده می شوند. نوار ابزار در سمت راست صفحه جای گذاری شده است. در نسخه 2.0 پرونده‌ها روی صفحه اصلی قرار گرفته‌اند و کار با این نسخه را آسان می‌کند. می‌توان فهرست کانال‌ها را روی پرونده‌ها تنظیم کرد تا دسترسی به آنها سریع انجام شود. همچنین قرارگیری دکمه تنظیمات بر روی کنترل و آیکون چرخ دنده تنظیمات روی صفحه اصلی، کار بخش تنظیمات را برای کاربر ساده کرده است. به طور پیش فرض در محیط سیستم عامل WebOS 2.0 برنامه‌هایی مانند netflix، iplayer، amazon، youtube، bbc و wuaki جای گذاری شده اند.
وب او اس نسخه 2.0
  • فعال کردن چند برنامه به صورت همزمان: کار با WebOS نسخه 2.0 بسیار سریع و آسان است به طوری که اگر برنامه‌ای را باز کرده‌اید می‌توانید برنامه بعدی را هم باز کنید بدون اینکه لازم باشد صفحه قبلی را ببندید. می‌توانید با فشار دادن یک دکمه بین ابزارهای باز شده حرکت کنید و بین صفحه‌ها جا به جا شوید. هر بار نیازی به بستن برنامه و راه اندازی مجدد ندارید. سیستم عامل وب او اس نسخه 2.0 در تلویزیون‌های ال‌ جی راه اندازی شد و مورد استقبال و رضایت عموم کاربران قرار گرفت. از نسخه 2.0 در تلویزیون‌های ال‌ جی استفاده شد تا زمانی که نسخه 3.0 به تلویزیون‌های سری جدید شرکت ال‌ جی راه یافت. اما به دلیل اینکه تلویزیون‌های قدیمی قادر به آپدیت نبودند این نسخه نتوانست جای نسخه قبل از خود را بگیرد و همچنان از آن در تلویزیون‌های ال‌ جی استفاده می‌شود.
وب او اس 3.0

نسخه 3.0 این سیستم عامل

شرکت ال‌ جی با مدرنیزه کردن سیستم عامل خود از نسخه 3.0 در نمایشگاه بین المللی لوازم الکتریکی رونمایی کرد. سیستم عامل WebOS توسط شرکت ال‌ جی توانست به عمر خود ادامه دهد و مورد استفاده قرار گیرد و پیشرفت داشته باشد. در نسخه جدید، به چند ویژگی جدید مجهز شد که شامل magic zoom، mobile connection و به روزرسانی magic remote است.

  • magic zoom:  نسخه جدید وب او اس 3.0 با قابلیت magic zoom به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند یک قسمت از صفحه نمایش را بزرگ کند بدون اینکه کیفیت تصویر افت داشته باشد.
  • mobile connection: با این قابلیت در نسخه جدید 3.0 اتصال به تلفن همراه امکان پذیر شد و کاربران با استفاده از برنامه lg tv plus می‌توانند تلفن همراه خود را به تلویزیون وصل کنند و برنامه‌های گوشی روی صفحه نمایشگر تلویزیون نمایش داده شود.
  • بروزرسانی magic remote: در نسخه  3.0 کلیدهای کاربردی جدیدی به ریموت کنترل تلویزیون ال‌ جی افزوده شد.
  • پخش همزمان دو برنامه در صفحه نمایش: از دیگر قابلیت‌های جدیدی که به وب او اس نسخه 3.0 اضافه شد می‌توان به تقسیم صفحه نمایش اشاره کرد. بدین صورت که می‌توان روی صفحه نمایش به صورت همزمان دو برنامه مجزا را پخش کرد. حتی یک قسمت از صفحه برنامه‌ای از کانال‌ها را پخش می‌کند و قسمت دیگر می‌تواند برنامه‌ای از منبع دیگری را به نمایش گذارد.
  • استفاده از بلندگوها به صورت خاموش:همچنین در این نسخه می‌توان از بلندگوهای تلویزیون با استفاده از اپلیکیشن پخش صوتی استفاده کرد. در حالی که صفحه تلویزیون به صورت خاموش باشد.
  • اینترنت اشیا: تلویزیون‌های ال‌ جی که دارای سیستم عامل وب او اس نسخه 3.0 هستند مجهز به اینترنت اشیا هستند. بدین معنی که قادرند لوازم خانگی هوشمند ال‌ جی را از راه دور کنترل کنند.
وب او اس 3.5

WebOS نسخه 3.5

ال جی در نسخه جدید این سیستم عامل که به ورژن 3.5 ارتقا داده شد. در این نسخه ال‌ جی قصد آپدیت نسخه 3.0 را داشته و در موارد جزئی  را به روز رسانی کرده است، به عنوان مثال یکی از این ویژگی ها این است که نوار وظیفه به صورت طولی جای گذاری شده است. سرعت بارگذاری و پخش برنامه‌ها در این نسخه افزایش یافته و برنامه هایی مانند netflix، amazon، youtube و google play tv پشتیبانی می‌شوند. از جمله قابلیت‌هایی که به سیستم عامل WebOS 3.5 اضافه شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنظیمات جادویی صدا: در سیستم عامل وب او اس نسخه 3.5 میکروفون در مجیک کنترل تعبیه شده که کار کنترل صوتی تلویزیون را برعهده می گیرد.
  • پخش ویدیو و تصاویر 360 درجه: در آپدیت وب او اس به نسخه 3.5 قابلیت پخش ویدیو و تصاویر 360 درجه اضافه شده است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا با کشیدن کنترل روی صفحه نمایش بتواند تصاویر 360 درجه را به صورت کامل ببیند.
  • کلید اختصاصی netflix: شرکت ال‌ جی در وب او اس نسخه 3.5 بر روی کنترل دکمه اختصاصی برای دسترسی سریع و آسان به netflix تعبیه کرده است. تا با فشار دادن فقط یک دکمه کاربر بتواند به نت فلیکس دسترسی داشته باشد.
  • Magic link: با قرار دادن قابلیت Magic link توسط شرکت ال‌ جی بر روی سیستم عامل WebOS نسخه 3.5 می‌توان با تایپ کردن به اطلاعات مورد نیاز خود در تلویزیون ال‌ جی دسترسی پیدا کرد.
وب او اس 4.0

WebOS نسخه 5.0

در به روز رسانی‌های شرکت ال‌ جی بعد از نسخه 4 معرفی WebOS نسخه 5.0 انجام شد. که از آن برای تولیدات سال 2020 استفاده شده است و به هیچ وجه تلویزیون‌های سال‌های قبل قادر به آپدیت نیستند و شرکت ال‌ جی چاره‌ای برای آپدیت تلویزیون‌های قدیمی تر معرفی نکرده است. بنابراین ارتقا تلویزیون‌های قدیمی امکان پذیر نیست. صفحه اصلی ال‌ جی در سیستم عامل WebOS نسخه 5.0 بسیار کاربر پسند بوده و انقلابی در زمینه طراحی بود. نوار وظیفه در قسمت پایین صفحه به صورت کاملا منظمی قرار گرفته شده است. همچنین دسترسی‌ها بسیار آسان شده و ساده‌ترین راه برای دسترسی به هر کدام از برنامه‌ها با استفاده از دکمه‌های تعیین شده روی مجیک کنترل می‌باشد. تلویزیون ال‌ جی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید صفحه اصلی را بر اساس انتخاب و سلیقه خود بچینید. همچنین دارای دکمه ویرایش هوشمند است که با انتخاب آن می‌توان برنامه‌ها را به ترتیب محبوبیت و استفاده از آن دسته بندی کرد. از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که اضافه شده است airplay می‌باشد.

وب او اس 5.0
  • قابلیت airplay: با استفاده از این قابلیت امکان اتصال به گوشی‌ها و دستگاه‌های آیفون برای کاربر فراهم می‌شود.airplay قابلیت اختصاصی شرکت اپل است که امکان اشتراک گذاری تصویر یا موسیقی و صفحه نمایش را به صورت بی سیم به تلویزیون فراهم می‌کند. که در تلویزیون‌های ال‌ جی که دارای سیستم عامل وب او اس 5.0 هستند این امکان فراهم شده است.
  • قابلیت تصویر در تصویر: این قابلیت در نسخه 5.0 وب او اس فراهم شده تا کاربر بتواند در حالی که در حال مشاهده یک ویدیو است به منوی اصلی تلویزیون برود و ویدیوی در حال پخش به صورت پنجره کوچک در قسمت پایین صفحه همچنان نمایش داده شود.
  • قابلیت تنظیم خروجی صدا: اگر تلویزیونی از لحاظ کیفیت صدا تنظیم نباشد در وب او اس نسخه 5.0 قابلیتی اضافه شده که به صورت پیش فرض این تنظیمات انجام شده و کاربر می‌تواند به آسانی به این تنظیمات دسترسی داشته باشد.
  • قابلیت کنترل از راه دور در: در نسخه 5.0 وب او اس با استفاده از نصب برنامه LG tv plus امکان کنترل تلویزیون از راه دور با استفاده از گوشی فراهم شده است. همچنین می‌توان صفحه و برنامه‌های گوشی را روی صفحه تلویزیون به نمایش گذاشت.
وب او اس 6.0

سیستم عامل WebOS نسخه 6.0

به روزترین و آخرین ورژن از وب او اس نسخه 6.0 است که شرکت ال‌ جی در تلویزیون‌های جدید خود از آن رو نمایی خواهد کرد. آن طور که مشخص است در این نسخه از سیستم عامل همه موارد و جزئیات آپدیت شده است. از قابلیت‌های جدیدی که به این سیستم عامل اضافه شده است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پشتیبانی دستورات صوتی: در نسخه آپدیت و به روز وب او اس نسخه 6.0 از دستورات صوتی به صورت پیشرفته‌تری پشتیبانی می‌شود به طوری که امکان استفاده از دستیار صوتی هوشمند amazon alexa و google assistant فراهم شده است. با استفاده از این دستیار هوشمند امکان دسترسی سریع و آسان به محتوای صوتی، پخش ویدیو یا پخش محتوا اینترنتی وجود دارد. در سیستم عامل وب او اس نسخه6.0 تمامی موارد پخش صوتی بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.
  • Magic tab: در تلویزیون‌های ال‌ جی وب او اس نسخه 6.0 می‌توان محتوا را از روی صفحه گوشی به تلویزیون و بالعکس اشتراک گذاری کرد. این مورد در حالی است که می‌توان کار با دیگر اپلیکیشن‌ها را ادامه داد و نیازی به بستن برنامه‌های دیگر نیست. امکان اشتراک گذاری از طریق قابلیت nfc فراهم می‌شود که به لطف سیستم عامل وب او اس نسخه 6.0 به آن دسترس داریم به طور کلی ال‌ جی از این قابلیت با عنوان magic tab نام برده است.
  • Magic explorer: کنترل هوشمند ال‌ جی در وب او اس 6.0 به روزرسانی شده است. بدین صورت که به آن 4 دکمه افزوده شده است که هر کدام امکان دسترسی سریع تر و آسان‌تر به اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کنند. قابلیت دیگری که به کنترل هوشمند ال‌ جی در سیستم عامل نسخه 6.0 اضافه شده Magic explorer نام دارد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند اطلاعات و محتواهای مورد نیاز خود را در یک صفحه جستجو و تنظیم کنند. قابلیت magic explorer به روز شده همان قابلیت magic link در نسخه های قدیمی‌تر است.

چگونه نسخه سیستم عامل تلویزیون خود را مشخص کنیم؟

ممکن است برای کاربر سوال باشد که چگونه نسخه سیستم عامل WebOS تلویزیون خودم را مشخص کنم؟ برای مشخص شدن نسخه سیستم عامل تلویزیون از این مسیر استفاده کنید: Settings * quick settings * general * about this tv * WebOS tv version نقاط قوت  این سیستم عامل:
  • ظاهر شکیل و جذاب
  • استفاده آسان
  • قابلیت یادگیری سریع
  • توسعه و پیشرفت در بروز رسانی‌های جدید
  • سازگاری با حالت اسکرول محتوا
  • قیمت کمتر
نقاط ضعف:

سیستم عامل WebOS به طور کلی در بین سیستم عامل‌ها از امکانات بالایی برخوردار است نمی‌توان ضعف قابل توجهی برای آن به شمار آورد. به هر حال به نظر می رسد که تنها نقطه صعف آن در مقایسه با رقبایش مورد زیر باشد :

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی در برخی برنامه‌ها و مونتاژهای تلویزیون ال جی

نصب فیلترشکن برای سیستم عامل WebOS چگونه است؟

بر روی تلویزیون‌های هوشمند ال‌ جی قابلیت نصب فیلترشکن وجود دارد. به این شیوه که یک فیلتر شکن که دارای اپلیکیشن WebOS است باید انتخاب شود. بعد از نصب اپلیکیشن لازم است از اشتراک از طریق اپلیکیشن یا سایت تهیه شود. در مرحله بعدی لازم است که با تنظیمات dns و تغییر آنها در قسمت تنظیمات دستگاه تلویزیون خود را به vpn مورد نظر وصل کنید.

دانلود نرم افزار بر روی سیستم عامل WebOS چگونه است؟

بیشتر تلویزیون‌های به روز و هوشمندی که به بازار عرضه می شوند به صورت پیش فرض دارای نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی روی خود دستگاه هستند. اما اگر به برنامه یا نرم افزاری نیاز داشتید که رو ی تلویزیون نیست و نیاز بود روی تلویزیون نصب شود از این طریق عمل کنید: بعد از روشن کردن تلویزیون نیاز به اتصال به اینترنت خواهید داشت. تلویزیون را به اینترنت وصل کنید و از اتصال آن اطمینان حاصل کنید. سپس در روی ریموت کنترل دکمه smart را پیدا کنید و آن را فشار دهید بعد از آن روی گزینه profile اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کرده و آیکون sign in را انتخاب کنید. در مرحله بعد در دسته بندی‌ها شما قادر خواهید بود که دسته مربوط به برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما به صفحه خود برنامه انتقال داده می شوید. با انتخاب گزینه install برنامه شروع به دانلود شدن می‌کند. بعد از اتمام دانلود برنامه گزینه launch را انتخاب کنید تا برنامه برای شما فعال و اجرا شود.

قیمت تلویزیون ال جی WebOS چقدر است؟

همه تلویزیون‌های شرکت ال‌ جی که با قابلیت هوشمند تولید شده اند از این سیستم عامل بهره مند هستند. اگر تمایل به خرید تلویزیون ال‌ جی WebOS دارید لازم است از مدل هایی را انتخاب کنید که از هوشمند باشند. در حال حاضر بیشتر از 90 درصد تولیدات شرکت ال‌ جی هوشمند بوده و در نتیجه به این سیستم عامل اختصاصی برند ال جی نیز مجهز هستند. بنابراین قیمت تلویزیون هوشمند ال‌ جی با سیستم عامل WebOS بسته به سایز و مدل آن متفاوت خواهد بود.

جهت اطلاع از قیمت محصولات ال جی با شماره کارشناسان فروش تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی در پایان این مقاله می‌توان گفت که تلویزیون‌های با سیستم عامل WebOS از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و علی رغم این موضوع که در حال حاضر سیستم عامل اندروید از لحاظ طیف برنامه‌ها و بازی ها وسعت بیشتری دارد، از لحاظ هوشمند بودن و سهولت استفاده از برنامه‌های مختلف امتیاز خوبی را به خود اختصاص داده است. اما این که سیستم عامل تایزن با توجه به میزان فروش چند سال اخیر، درصد بیشتری از خرید و فروش بازار را به خود اختصاص داده است و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است، نشان از قدرتش نسبت به سیستم عامل WebOS نبوده و صرفا به این دلیل است که تلویزیون های دارای سیستم عامل تایزن محبوب تر هستند.

  1. بهرام

    بهرام

    رو تلویزیون های ال جی که سیستم عاملشون وب او اسه میشه برنامه نصب کرد مثل آپارات و نماوا؟

    • سالین سهیل

      سالین سهیل

      بلی در تلویزیون های مجهز به سیستم عامل وب او اس در نسخه 4 به بالا می‌تونین برنامه‌هایی مثل نماوا،فیلیمو،آپارات و … رو نصب کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

قابلیت ضبط برنامه در تلویزیون چگونه است؟
آقای کریمیان
آقای کریمیانکارشناس فروش
خانم صداقت
خانم صداقتکارشناس فروش
خانم حسینی
خانم حسینیکارشناس فروش
خانم رحیمی
خانم رحیمیکارشناس فروش
تماس با ما